Διατροφη βρεφους απο 0 εως 12 μηνων

Το βρέφος τρέφεται αποκλειστικά με γάλα, μητρικό ή γάλα πρώτης παιδικής ηλικίας. Μπορούμε να χορηγήσουμε, μικρές ποσότητες τσαγιού ή νερού στο ενδιάμεσο κάποιων από τα γεύματα τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες. Αν το βρέφος είναι αποκλειστικά θηλάζον χρειάζεται προσθήκη συμπληρώματος σιδήρου και βιταμίνης D.

Δεν χορηγούμε στερεά τροφή σ αυτή την ηλικία και γιατί το μωρό είναι ανώριμο οργανικά να τη δεχθεί, αλλά και γιατί με αυτή την πρακτική αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης κάποιας μορφής αλλεργίας τώρα ή στο μέλλον. Οι ημερήσιες ανάγκες σε υγρά σ αυτή την ηλικία είναι περίπου 150ml/kg. Τους πρώτους 2 μήνες παίρνει 20-30gr την ημέρα και τους υπόλοιπους 4 15-20 gr την ημέρα. Η μητέρα που θηλάζει χρειάζεται επιπλέον από τη συνήθη διατροφή της 1 ποτήρι γάλα, 30-40 γρ κίτρινο τυρί και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι. Μερικές τροφές που καταναλώνει η μητέρα μπορεί να ενοχλήσουν το βρέφος μέσω της παραγωγής αερίων και τέτοιες είναι το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το ραπανάκι, το λάχανο, το σκόρδο και το κρεμμύδι.

Κάθε νέα τροφή που προστίθεται πρέπει να προσφέρεται στην αρχή μια φορά την ημέρα και για 3 ημέρες σε μικρές ποσότητες (1-2 κουταλάκια του γλυκού). Η ίδια τροφή στη συνέχεια αυξάνεται καθημερινά σε ποσότητα ως ότου τη συνηθίσει το βρέφος και μετά προσθέτουμε καινούρια τροφή, έτσι η πλήρης εισαγωγή μιας νέας τροφής διαρκεί 1 με 2 εβδομάδες. Δε χρειάζεται να πιέζουμε το βρέφος να δεχτεί μια νέα τροφή αν δεν του αρέσει. Επιμένουμε για 3-4 ημέρες και αν δεν τα καταφέρουμε πηγαίνουμε σε επόμενη τροφή και επανερχόμαστε σε αυτή που δεν αποδέχθηκε σε 2 εβδομάδες.

Μπορούμε να ξεκινήσουμε με κρέμα ρυζάλευρο αραιωμένο με το γάλα του μέχρις ότου η κρέμα αντικαταστήσει πλήρως ένα γεύμα γάλακτος. 1 εβδομάδα μετά την έναρξη της κρέμας ξεκινάμε τα φρούτα (αχλάδι, μήλο, μπανάνα) αυξάνοντας σταδιακά την ποσότητα. Από τον έβδομο μήνα και ανάλογα την εποχή προσθέτουμε βερίκοκο, ροδάκινο, καρπούζι, πεπόνι, πορτοκάλι και φράουλες(έχουν λίγο παραπάνω πιθανότητα αλλεργίας). Προσοχή στα φρούτα με κουκούτσια. Επίσης το ριζάλευρο μπορεί να ανακατευτεί με φρούτα. Αν το γεύμα δεν είναι ολοκληρωμένο σε ποσότητα μπορούμε να συμπληρώσουμε με γάλα. Το μεσημεριανό αρχίζει να αντικαθίσταται από χορτόσουπα με πατάτα, καρότο, κολοκύθι και στους 6,5 μήνες εισάγουμε πάλι σταδιακά το κρέας με μοσχάρι, κοτόπουλο, γαλοπούλα. Ως την ηλικία των 8 μηνών θα εισάγουμε κρέμα δημητριακών, μπισκοτόκρεμα, ζυμαρικά (εκτός από χυλοπίτες), γιαούρτι. 8ο με 9ο μήνα θα βάλουμε τομάτα, σπανάκι, μπρόκολο, τυριά και στη συνέχεια τον κρόκο του αυγού. 11ο με 12ο μήνα θα γίνει με προσοχή η εισαγωγή του ασπραδιού και στο τέλος του πρώτου χρόνου θα μπει το ψάρι. Να πούμε ότι επιτρέπεται η προσθήκη στα φαγητά του βρέφους ελαιόλαδου και λεμονιού, αλλά όχι αλάτι και ζάχαρη τουλάχιστο ως το 12ο μήνα. Μέλι μετά το 12ο-15ο μήνα. Δεν επιτρέπονται light προΐόντα ως την ηλικία των 2 ετών, φρέσκο γάλα αγελάδας ως τους 12 μήνες και ξηροί καρποί ως την ηλικία των 3 ετών. Συνολικά το βρέφος κάνει 5 γεύματα από τα οποία το πρωινό και το βραδινό αποτελούνται από γάλα.

Σημεία που θα πρέπει να σας ανησυχήσουν είναι αλλαγές στο δέρμα (κοκκινίλες, σπυράκια) στη διατροφή (έμετοι, διάρροιες) και στη διάθεση (συνεχές κλάμα, ευερεθιστότητα) για να προληφθούν τυχόν αλλεργίες ή τροφικές δυσανεξίες.

Βασικες αρχες διαιτας & διατροφης

  1. Στόχος: απώλεια 2 κιλών τον 1ο μήνα και ενός κιλού για τον καθένα από τους υπόλοιπους. Έτσι χάνεται αναλογικά περισσότερο λίπος.

  2. Πίνετε 1-2 ποτήρια νερό πριν τα κύρια γεύματα.

  3. Τρώτε πολύ αργά. Για τις πρώτες τουλάχιστο μέρες που είναι και οι δυσκολότερες να μασάτε κάθε ‘μπουκιά’ φαγητού 30 φορές (μετρώντας ως το 30)!

  4. Μην τσιμπολογάτε στο ενδιάμεσο των γευμάτων και μην τρώτε ποτέ όρθιοι.

  5. Μην τρώτε snacks, ξηρούς καρπούς βλέποντας τηλεόραση. Αν το κάνετε κάποιες λίγες φορές, καθορίστε από πριν μια ελάχιστη ποσότητα την οποία δεν θα ξεπεράσετε και ταυτόχρονα αφαιρέστε για εκείνη την ημέρα το ήμισυ ενός γεύματος (κατά προτίμηση το βραδινό).

  6. Φάτε βραδινό 3 ώρες πριν κοιμηθείτε.

  7. Προτιμήστε για βραδινό ένα γεύμα με περισσότερες πρωτεΐνες και λιγότερους υδατάνθρακες και λίπη.

  8. Μην τρώτε γλυκά, πάστες, μερέντες κ.τ.λ. μετά το απόγευμα.

  9. Χρησιμοποιείστε (με μέτρο βέβαια) light προΐόντα, φρούτα, πράσινες σαλάτες, χόρτα και αποφύγετε τα προτηγανισμένα, τις κρέμες γάλακτος, το βούτυρο, τις μαγιονέζες.

  10. Αλάτι και ζάχαρη στις ελάχιστες δυνατές ποσότητες. Ελεύθερα το λεμόνι, ενώ και το ξύδι επιτρέπεται αλλά με μέτρο.

  11. Προτιμήστε το ψάρι

  12. Περιορίστε το αλκοόλ: 3 ποτηράκια κρασί ή 2 μπύρες την εβδομάδα.

  13. Χρησιμοποιείστε ελαιόλαδο στο μαγείρεμα ή κατά προτίμηση προσθέστε το μετά ωμό σε λογική ποσότητα (είναι πολύ ωφέλιμο, αλλά έχει και θερμίδες)

  14. Να παίρνετε ένα καλό, ισορροπημένο πρωινό και αν γίνεται να λαμβάνετε το μεσημεριανό κατά τις 3μ.μ.

  15. Χρησιμοποιείστε μικρότερα πιάτα.

  16. Φροντίστε να απασχολείτε τον εαυτό σας με κάτι ευχάριστο, ειδικά τις ώρες που πεινάτε.

  17. 20-30’ περπάτημα ημερησίως με γρήγορο ρυθμό.

Αιτια εμετων

  • ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΤΙΔΑ

  • ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ: ΟΞΕΙΑ ΜΕΣΗ ΩΤΙΤΙΔΑ, ΣΤΡΕΠΤΟΚΟΚΚΙΚΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΤΙΔΑ, ΙΟΓΕΝΕΙΣ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ

  • ΟΥΡΟΛΟΙΜΩΞΗ

  • ΜΗΝΙΓΓΙΤΙΔΑ

  • ΓΑΣΤΡΟΟΙΣΟΦΑΓΙΚΗ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΗΣΗ

  • ΠΕΠΤΙΚΟ ΕΛΚΟΣ

  • ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ H. PYLORI

  • ΠΥΛΩΡΙΚΗ ΣΤΕΝΩΣΗ

  • ΣΤΕΝΩΣΗ/ΑΤΡΗΣΙΑ ΔΩΔΕΚΑΔΑΚΤΥΛΟΥ

  • ΣΥΣΤΡΟΦΗ ΕΝΤΕΡΟΥ

  • ΕΓΚΟΛΕΑΣΜΟΣ

  • ΞΕΝΟ ΣΩΜΑ

  • ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΝΔΟΚΡΑΝΙΑ ΠΙΕΣΗ

  • ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ

  • ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ

  • ΚΟΙΛΙΟΚΑΚΗ

  • ΔΥΣΑΝΕΞΙΑ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ

  • ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΥΠΕΡΠΛΑΣΙΑ ΕΠΙΝΕΦΡΙΔΙΩΝ

  • ΝΕΦΡΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ

  • ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΕΜΕΤΟΙ

  • ΝΕΥΡΟΓΕΝΗΣ ΑΝΟΡΕΞΙΑ/ ΒΟΥΛΙΜΙΑ

Ygeia Paidiagnostics

Διεύθυνση Ιατρείου:

Περιάνδρου 25, Κόρινθος

Τηλ.: 27410 74064

Κιν.: 6976 095 795

 

Διεύθυνση Οικίας:

Πινδάρου 26, Κολωνάκι